reklama

Nový tréner, nová éra? Zabudnime!

Môžeme meniť trénerov koľko len chceme! Môžeme priviesť napríklad aj Capella kríženého s Klinsmannom a Lippim (paradoxne ani jeden nepatrí medzi mojich trénerskych obľúbencov), ale naši futbalisti na to žiaľ nemajú. Skutočne dlho som sa zdráhal povedať túto vetu, vypočul som si rôzne narážky na moju adresu o tom, aký som večný optimista, ako sa raz situácia zmení a my sa prebojujeme na veľké futbalové podujatie. Alebo aspoň budem mať radosť z našej hry a množstva gólov v súperovej sieti. Nereálne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Potvrdil mi to včerajší zápas s Gréckom na (čuduj sa svete stále fungujúcom) Tehelnom poli. Zápas som sledoval v televízii, pretože už odmietam podporovať bandu, ktorá sa snaží zarobiť na produkte "slovenský futbal", pričom v posledných rokoch pre zlepšenie jeho kvality nespravila ani len "mäkké F". Evidentne si to povedalo viac ľudí, keďže tribúny boli zúfalo prázdne a oficiálny počet divákov 4500 bol poriadne nadsadený. 

Nemám ani veľa síl na akýkoľvek rozsiahlejší článok o príčinách úpadku nášho futbalu, pretože mnohé čo som písal v predchádzajúcich blogoch stále platí a nič sa nezmenilo. Preto len v skratke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súdruh Laurinec a jeho "kolková partička" si opäť raz mysleli, že chyba je v trénerovi a tak máme na lavičke Vlada Weissa. Je našim aktuálne najúspešnejším trénerom, z Petržalky spravil (aj s "božou" pomocou) na slovenské pomery veľmi úspešný klub, skúsil trénerský chlebíček v náročnej ruskej lige a tak bol vlastne jediným a logickým kandidátom na tento post, keď už sa "mocipáni" rozhodli pre zmenu. O jeho trénerských aj ľudských kvalitách nepochybujem a v ďalších dueloch mu budem držať palce, ALE:

Keď som včera uvidel zostavu, v ktorej ideme nastúpiť proti majstrom Európy 2004 (aj keď to už je dávno zabudnuté a na poslednom EURE náš súper úplne vyhorel), dostal som jemne povedané mierny šok. Musel som to poriadne predýchavať, aby som to vôbec dokázal pochopiť. A nepochopil som to doteraz...Celosvetový futbalový trend (tzv. moderna) je založený na dokonalom ovládaní lopty v plnej rýchlosti. Najlepšie kluby a reprezentácie stavajú svoje mužstvá na hráčoch, ktorí dokonale ovládajú loptu v šprinte. Drvivá väčšina mužstiev preferuje hru po krídlach, samozrejme s množstvom rýchlych kombinácií na jeden-dva dotyky. Využitie krídelných priestorov je najdôležitejšou hernou činnosťou v dnešnom futbale. Čo chcem vlastne povedať? No schválne, koľko krídelníkov sme mali včera v základnej zostave??? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale zato sme mali troch kreativnych stredopoliarov v línii, čo som teda nevidel poriadne dlho a to už futbal sledujem nejaký ten rôčik. Snaď jedinou výnimkou sú Španieli (úradujúci majstri sveta), ktorých futbal je však založený práve na kvalite tzv. tvorcov hry a ich geniálnej schopnosti kombinovať v strede poľa. Lenže naša trojica Hamšík-Kozák-Sapara bolo asi to najtragickejšie zoskupenie, aké sa vôbec dá zložiť. Nepoznám tím, ktorý by si dovoli do základnej zostavy postaviť troch rozohrávačov s takmer nulovými rýchlostnými predpokladmi pre medzinárodný futbal a žiadneho krídelného hráča (šprintéra, ktorý by si nabehol na prihrávku). Čo z toho, že všetci traja vyššie menovaní majú skvelú prihrávku? Vrcholným číslom večera bola hra postavená na Kozákovi, ktorý jednoducho na medzinárodný futbal nestačí a je iba "kráľom" našej ligy....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto mi udrelo do očí najviac zo včerajšieho zápasu, ostatné fakty a samotná prehra mi nestoja za pozornosť, keďže situácia v našom futbale je taká, aká je. 

P.S. Vážené média, mienkotvorné televízie, denníky, žurnalisti a celá mediálna obec! Chcem sa spýtať, dokedy budete trpieť nesprávnych ľudí na dôležitých miestach v našom futbale? Prečo ste ticho? Prečo nedokážete vyvinúť tlak na predstaviteľov SFZ, klubov, politikov a neviem koho, pretože vplyv na náš futbal majú už skutočne veľmi čudní ľudia...

Tomáš Sobotovič

Tomáš Sobotovič

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vraj sme tu len raz, prečo si to neužiť... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu